Dieta bezglutenowa – odchudzanie

Co należy jeść w diecie bezglutenowej?

Makaron, pieczywo, pizza i ogólnie rzecz biorąc, wszystkie produkty piekarnicze, są tylko przykładem ile w żywności można ukryć glutenu. Celiakia jest to nietolerancja organizmu na gluten, zbóż i ich pochodne. Jedynym lekarstwem, na chwilę, jest kategorycznie wykluczyć glutenu. Ale jakie produkty spożywcze zawierają ten składnik? Jeżeli zastanawiasz się czy owies ma gluten to przeczytaj w internecie.

Żywności, którą trzeba wyeliminować w diecie bezglutenowej

Zboża, które musi być absolutnie zakazane z tabeli celiakii:

  • Pszenica (i pochodne z kiełków pszenicy, otręby pszenne i kuskus);
  • Orkisz;
  • Żyto;
  • Pszenżyto (sztucznej hybrydy między żyto i pszenica);
  • Orkisz;
  • Jęczmień i pochodne (słód i napoje zawierające go).

Dieta bezglutenowa a odchudzanie

dieta bezglutenowa - odchudzanieGluten jest również obecny w kilku rodzajach mąki zbóż i innych produktów pochodnych, takich jak skrobi, kasza, płatki zbożowe, makaron, chleb, sucharki, pizza, słodycze, ciastka, torty z tych mąki i tak dalej. Taka żywność jest także zdecydowanie niewskazana podczas odchudzania.

A co z owsem? Mimo, że jest z natury bezglutenowy, w przeszłości wierzono, że obecność jego wykonane szkodliwe dla osób cierpiących na celiakię. Jednak badania naukowe wykazały, że w dobrze dawkowane ilości owsa są bardzo cenne zbóż z żywieniowego punktu widzenia i sprawia, że dieta bezglutenowa jest dobra na odchudzanie i sprawia, że jest bardziej kompletny.

Owies na rynku, jednak mogły być poddane zanieczyszczeń z innych zbóż zawierających gluten: w fazie uprawy, podczas transportu lub w czasie przetwarzania. W związku z tym, można spożywać żywności na bazie owsa, ale należy zwrócić szczególną uwagę na jego pochodzenie: tylko nieskażonej owsa może być stosowane podczas odchudzania. Na szczęście, zawsze rośnie dbałość o bezglutenowe. Kompletny brak gluten w żywności ogólnie jest wyraźnie zaznaczone na etykiecie.

Bezglutenowa dieta – co jeść?

Pokarmy, które należy uwzględnić w diecie bezglutenowej. Naturalnie bezglutenowe zbóż, które celiakii mogą spożywać są:

  • Ryż
  • Kukurydza
  • Proso i miłka abisyńska (mniejsze zboża);
  • Kasza gryczana,
  • Amarantus i
  • quinoa (Pseudozboża).

Z tych zbóż wykonane są produkty bezglutenowe, reprezentujących doskonałą alternatywą dla klasycznych zbóż. Można następnie zastąpić mąki i pochodne zbóż, z mąki ryżowej, mąki kukurydzianej, mąki sojowej, mąki z prosa, tapioka posiłek, kasztan mąki, ciecierzycy czy innych roślin strączkowych. Na te możemy dodać zakres produktów bezglutenowych przemysłowych, takich jak makaron, chleb i produkty piekarnicze.

Dieta bezglutenowa nie ma żadnych ograniczeń, na warzywa, świeże owoce, rośliny strączkowe, suszone owoce, oleje roślinne, mięso, ryby, jaja, kawa, miód, białe jogurt.

Odchudzanie z dietą bezglutenową

Wielu z nas są przekonani o mocy odchudzającej diecie bezglutenowej. I tak, nawet tych, którzy nie są dotknięte choroba trzewna albo nietolerancja glutenu, mają tendencję do uruchomienia tej diety, ponieważ są one uważane za lżejsze, zdrowsze i mógł stracić funtów.

schudnij dzięki diecie bez glutenuNiestety jedzenie bezglutenowe oznacza, jedzenie zdrowe lub utraty wagi. Rzeczywiście: bezglutenowe produkty przemysłowe są często bogate w cukry, oleje i dodatki, aby zachować miękkość i zapach. Najbardziej kaloryczne: glutenu snack jest nadal przekąskę.

Diecie bezglutenowej, dla tych, którzy nie są trzewnego i bez kontroli medycznych, może nawet zwiększyć ciężar. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych produktów spożywczych, odchudzanie zależy od ilości i jakości odżywczej żywności spożywanej przez daną osobę. I dodatkowo organizm już przyzwyczajeni do robienia glutenu, może rozpocząć go zobaczyć jako element wroga, jeśli ponownie w późniejszym czasie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *