W promowaniu firmy ważne jest nawiązanie kontaktu z kontrahentem. Pomaga w tym tzw. marketing treści, czyli działania, które mają na celu poprawienie sprzedaży, ale nie bezpośrednio. Na czym zatem polega promocja poprzez content i jakie są jej przykłady? Co musisz umieć, by pracować na stanowisku zajmującego się tym specjalisty? Sprawdź już teraz!
Głównym
zadaniem tego typu marketingu jest budowanie
pozytywnych relacji z klientem i poprawa wizerunku firmy poprzez
publikację dobrej jakości treści. Ważne
jest, by stworzyć komunikat, który nawiąże nić porozumienia z
odbiorcą, co zachęci go do wykonania konkretnych kroków,
np. odwiedzenia sklepu, zapoznania się z ofertą, a finalnie
złożenia zamówienia.
Istotne jest też to, aby wzbudzić zainteresowanie podjętym
tematem (np. na blogu lub postach dodawanych w kanałach SM), by
osoby czytające wpis chciały się do niego odnieść, co wywoła
interakcję. Dzięki temu zaczną wzrastać zasięgi, a brand
stopniowo będzie stawał się coraz bardziej rozpoznawalny.
Specjalista odpowiedzialny jest zatem również za moderowanie
powstających dyskusji, podtrzymywanie relacji i zaciekawienia.
Content marketing wdrażany w mediach
społecznościowych dąży do tego, by pozyskać odbiorców na stałe.
Wśród zadań często wykonanych na tym stanowisku można
wymienić, oprócz tworzenia treści, opracowywanie
strategii komunikacji z klientem, profilowanie odbiorcy i
dostosowywanie do niego stylu przekazu, a do tego publikowanie
wszystkich materiałów.
Tworząc długotrwałą relację z grupą swoich potencjalnych kontrahentów, można wykreować społeczność skoncentrowaną wokół marki. Marketing treści pomaga w budowaniu zaufania do danej firmy, wzbudzaniu pozytywnych emocji związanych z nią i poprawianiu rozpoznawalności na rynku. Dzięki temu nazwa przedsiębiorstwa zacznie docierać do świadomości większej liczby osób. Najważniejsze jednak, że z czasem przełoży się to na realne profity w postaci realizacji ważnych celów biznesowych i wzrostu zysków finansowych. Jakie są przykłady reklamy poprzez content?
Podstawowym
narzędziem, jakie wykorzystuje się w tego typu kampaniach, jest
oczywiście treść. Najczęściej są to różnego
rodzaju teksty, ciekawe i merytoryczne artykuły, wpisy poradnikowe
czy blogowe. Specjaliści sięgają również po inne rodzaje
perswazyjnych komunikatów. Przykłady tego, jak
wygląda content marketing to m.in.:
- infografiki i inne motywy
graficzne,
- filmy i teledyski,
- posty w mediach społecznościowych,
- podcasty.
Najlepsze efekty można osiągnąć, kiedy stosuje się wiele z
wyżej wymienionych form, choć oczywiście ich wybór zależy od
specyfiki branży, w jakiej działa promowana firma.
Konieczną
cechą specjalisty od promocji poprzez content jest
kreatywność i umiejętność formułowania czytelnych myśli. Żeby
zajmować się marketingiem treści, musisz
umieć odczytywać potrzeby odbiorców i skutecznie zachęcać ich do
różnych działań. Chcesz sprawdzić się w tym zawodzie? Zgłoś
się na rekrutację do naszej agencji SEO – pomożemy Ci w
stawianiu pierwszych kroków!
Źródła: https://www.grupa-tense.pl/content-marketing/
https://www.grupa-tense.pl/blog/co-to-jest-marketing-internetowy/
created with
Website Builder .