content marketer

Content marketer - zadania, obowiązki
 i kompetencje 

W promowaniu firmy ważne jest nawiązanie kontaktu z kontrahentem. Pomaga w tym tzw. marketing treści, czyli działania, które mają na celu poprawienie sprzedaży, ale nie bezpośrednio. Na czym zatem polega promocja poprzez content i jakie są jej przykłady? Co musisz umieć, by pracować na stanowisku zajmującego się tym specjalisty? Sprawdź już teraz! 

 Content marketing – w jakim celu się go stosuje? 

Głównym zadaniem tego typu marketingu jest budowanie pozytywnych relacji z klientem i poprawa wizerunku firmy poprzez publikację dobrej jakości treści. Ważne jest, by stworzyć komunikat, który nawiąże nić porozumienia z odbiorcą, co zachęci go do wykonania konkretnych kroków, np. odwiedzenia sklepu, zapoznania się z ofertą, a finalnie złożenia zamówienia. 

Istotne jest też to, aby wzbudzić zainteresowanie podjętym tematem (np. na blogu lub postach dodawanych w kanałach SM), by osoby czytające wpis chciały się do niego odnieść, co wywoła interakcję. Dzięki temu zaczną wzrastać zasięgi, a brand stopniowo będzie stawał się coraz bardziej rozpoznawalny. 

Specjalista odpowiedzialny jest zatem również za moderowanie powstających dyskusji, podtrzymywanie relacji i zaciekawienia. Content marketing wdrażany w mediach społecznościowych dąży do tego, by pozyskać odbiorców na stałe. 

Wśród zadań często wykonanych na tym stanowisku można wymienić, oprócz tworzenia treści, opracowywanie strategii komunikacji z klientem, profilowanie odbiorcy i dostosowywanie do niego stylu przekazu, a do tego publikowanie wszystkich materiałów. 

  Korzyści z marketingu treści  

Tworząc długotrwałą relację z grupą swoich potencjalnych kontrahentów, można wykreować społeczność skoncentrowaną wokół marki. Marketing treści pomaga w budowaniu zaufania do danej firmy, wzbudzaniu pozytywnych emocji związanych z nią i poprawianiu rozpoznawalności na rynku. Dzięki temu nazwa przedsiębiorstwa zacznie docierać do świadomości większej liczby osób. Najważniejsze jednak, że z czasem przełoży się to na realne profity w postaci realizacji ważnych celów biznesowych i wzrostu zysków finansowych. Jakie są przykłady reklamy poprzez content? 

 Content marketing – przykłady 

Podstawowym narzędziem, jakie wykorzystuje się w tego typu kampaniach, jest oczywiście treść. Najczęściej są to różnego rodzaju teksty, ciekawe i merytoryczne artykuły, wpisy poradnikowe czy blogowe. Specjaliści sięgają również po inne rodzaje perswazyjnych komunikatów. Przykłady tego, jak wygląda content marketing to m.in.:
 - infografiki i inne motywy graficzne, 
 - filmy i teledyski, 
- posty w mediach społecznościowych, 
 - podcasty. 

Najlepsze efekty można osiągnąć, kiedy stosuje się wiele z wyżej wymienionych form, choć oczywiście ich wybór zależy od specyfiki branży, w jakiej działa promowana firma. 

content marketing

  Zacznij karierę w content marketingu i ucz się od fachowców

Konieczną cechą specjalisty od promocji poprzez content jest kreatywność i umiejętność formułowania czytelnych myśli. Żeby zajmować się marketingiem treści, musisz umieć odczytywać potrzeby odbiorców i skutecznie zachęcać ich do różnych działań. Chcesz sprawdzić się w tym zawodzie? Zgłoś się na rekrutację do naszej agencji SEO – pomożemy Ci w stawianiu pierwszych kroków! 

Źródła: https://www.grupa-tense.pl/content-marketing/
https://www.grupa-tense.pl/blog/co-to-jest-marketing-internetowy/