Specjalista Google Ads – na czym polega jego praca? 

W marketingu internetowym zawsze najważniejszymi celami jest zbudowanie rozpoznawalności marki, dotarcie z ofertą do klienta i nakłonienie go do konkretnego działania. Można do tego dochodzić na różne sposoby. Jednym z nich jest reklama Google, czyli tzw. Ad Words. Prowadzenie takich kampanii wymaga wiedzy i umiejętności. Sprawdź, na czym polega praca zajmującego się tym specjalisty i jak wygląda strategia promowania brandu. 

specjalista Google Ads

  Czym jest Ad Words?

Z pewnością niejednokrotnie spotkałeś się z banerami w Google promującymi przedsiębiorstwo, którego oferta faktycznie Cię interesowała. Czy wiesz, że nie ma w tym przypadku? Zapewne wcześniej oglądałeś strony podobnych firm. Ad Words to reklamy w pewnym sensie spersonalizowane, targetowane, które wyświetlają się osobom faktycznie zainteresowanym danym produktem czy usługą. 

To między innymi różnego rodzaju bannery z treścią, które pojawiają się w wyszukiwarce Google. Mogą się one również wyświetlać się w reklamowej sieci partnerskiej, a zatem na witrynach, które współpracują z tą firmą w zakresie udostępniania przestrzeni pod działania marketingowe. Można je zauważyć także w serwisie YouTube jako przerywniki filmów. 

Spersonalizowane treści w reklamie Google  

Tym, co wyróżnia te kampanie, jest spersonalizowana treść i targetowanie. Oznacza to, że dana reklama Google wyświetla się osobom potencjalnie zainteresowanym ofertą promowanej firmy. Jak to możliwe? Specjalne aplikacje badają aktywność użytkowników w sieci, śledzą strony, jakie oni odwiedzają, by stargetować klienta. Na podstawie fraz kluczowych tworzony jest profil internauty i ustalane są jego potrzeby. Następnie algorytmy Ad Words wyświetlają treści tym osobom, które szukały podobnych informacji w sieci.

 Precyzyjne targetowanie jest tutaj bardzo istotne. Reklama dociera do użytkowników faktycznie zainteresowanych ofertą, a więc jest skuteczniejsza i generuje niższe koszty. 

 Jak pracuje specjalista od Ad Words? 

Najważniejsze zadania marketera wdrażającego te reklamy to: 

opracowywanie materiałów
  promujących,     

planowanie kampanii (dobór kanału dystrybucyjnego np. Facebook lub strony współpracujące z Google, ale także targetowanie docelowych odbiorców, ustalanie ich profilu),     

nieustanne analizowanie efektów prowadzonych działań marketingowych.     

Bardzo ważny jest ostatni punkt. Celem pracy specjalisty Ad Words jest zwiększenie ruchu na danej stronie www. Musi on zatem na bieżąco kontrolować efekty wdrażanych strategii marketingowych. Jeśli w jakimś przypadku są one niezadowalające, konieczne jest opracowanie zmiany wcześniej przyjętej koncepcji lub całkowite jej wygaszenie. 

  Pracuj z najlepszymi jako specjalista od reklam Google Ad Words!

Jeżeli marzysz o tym, by pracować w marketingu internetowym, szukaj możliwość podjęcia pierwszego zatrudnienia lub stażu. Rozpocznij budowanie swojej kariery z naszą agencją SEO, w której znajdziesz się pod opieką doświadczonych fachowców i będziesz czerpać od nich wiedzę. Działania związane z reklamą Google Ad Words wymagają nie tylko książkowej wiedzy, ale też doświadczenia i pewnego rozumienia trendów. To przychodzi z praktyką, więc rozwijaj się u boku najlepszych – zgłoś się do nas na rekrutację! 

Źródło: https://www.grupa-tense.pl/google-ads/
https://www.grupa-tense.pl/blog/banery-reklamowe-google-ads-na-co-zwracac-uwage-podczas-tworzenia-grafik-w-sieci-reklamowej-google/