W marketingu internetowym zawsze najważniejszymi celami jest zbudowanie rozpoznawalności marki, dotarcie z ofertą do klienta i nakłonienie go do konkretnego działania. Można do tego dochodzić na różne sposoby. Jednym z nich jest reklama Google, czyli tzw. Ad Words. Prowadzenie takich kampanii wymaga wiedzy i umiejętności. Sprawdź, na czym polega praca zajmującego się tym specjalisty i jak wygląda strategia promowania brandu.
Z
pewnością niejednokrotnie spotkałeś się z banerami w
Google promującymi przedsiębiorstwo, którego
oferta faktycznie Cię interesowała.
Czy wiesz, że nie ma w tym przypadku? Zapewne
wcześniej oglądałeś strony podobnych firm. Ad Words to
reklamy w pewnym sensie spersonalizowane,
targetowane, które wyświetlają się osobom faktycznie
zainteresowanym danym produktem czy usługą.
To między innymi różnego rodzaju bannery z treścią, które
pojawiają się w wyszukiwarce Google. Mogą się
one również wyświetlać się w reklamowej sieci partnerskiej, a
zatem na witrynach, które współpracują z tą firmą w zakresie
udostępniania przestrzeni pod działania marketingowe. Można
je zauważyć także w serwisie YouTube jako przerywniki filmów.
Tym,
co wyróżnia te kampanie, jest spersonalizowana treść i
targetowanie. Oznacza to, że dana reklama Google wyświetla
się osobom potencjalnie zainteresowanym ofertą promowanej firmy.
Jak to możliwe? Specjalne aplikacje badają aktywność użytkowników
w sieci, śledzą strony, jakie oni odwiedzają, by stargetować
klienta. Na podstawie fraz kluczowych tworzony jest profil internauty
i ustalane są jego potrzeby. Następnie algorytmy Ad
Words wyświetlają treści tym osobom, które szukały
podobnych informacji w sieci.
Precyzyjne targetowanie jest tutaj bardzo istotne. Reklama
dociera do użytkowników faktycznie zainteresowanych
ofertą, a więc jest skuteczniejsza i generuje niższe koszty.
Najważniejsze zadania marketera wdrażającego te reklamy to:
Bardzo ważny jest ostatni punkt. Celem pracy specjalisty Ad Words jest zwiększenie ruchu na danej stronie www. Musi on zatem na bieżąco kontrolować efekty wdrażanych strategii marketingowych. Jeśli w jakimś przypadku są one niezadowalające, konieczne jest opracowanie zmiany wcześniej przyjętej koncepcji lub całkowite jej wygaszenie.
Jeżeli
marzysz o tym, by pracować w marketingu internetowym, szukaj
możliwość podjęcia pierwszego zatrudnienia lub stażu. Rozpocznij
budowanie swojej kariery z naszą agencją SEO, w której znajdziesz
się pod opieką doświadczonych fachowców i będziesz czerpać
od nich wiedzę. Działania związane z reklamą Google Ad
Words wymagają nie tylko książkowej wiedzy, ale też
doświadczenia i pewnego rozumienia trendów. To przychodzi z
praktyką, więc rozwijaj się u boku najlepszych – zgłoś
się do nas na rekrutację!
Źródło: https://www.grupa-tense.pl/google-ads/
https://www.grupa-tense.pl/blog/banery-reklamowe-google-ads-na-co-zwracac-uwage-podczas-tworzenia-grafik-w-sieci-reklamowej-google/
created with
Website Builder .