Marketing internetowy to branża, w której stale utrzymuje się duży popyt na dobrych specjalistów. Dlatego coraz więcej młodych osób stawia na związaną z nią karierę. Jednym z działań, na które ciągle mamy duże zapotrzebowanie, jest skuteczne pozycjonowanie stron w Google. Warto więc kształcić się w tym kierunku, by móc podjąć pracę z tym związaną. Jak wygląda specyfika branży SEO i SEM? Co musisz umieć, by podjąć się takich obowiązków? Sprawdź!
Jest to usługa, która ma na celu zapewnienie danej witrynie lepszej widoczności w wyszukiwarce. Od tego zależy, czy będzie na niej ruch, czyli zwiększy się zainteresowanie użytkowników, a zatem potencjalnych klientów. Zwiększenie liczb wejść to podstawowy krok do poprawy sprzedaży. Lepsza klikalność oznacza dotarcie z ofertą do szerszego grona odbiorców. Badania jednoznacznie pokazują, że serwisy www, które znajdują się poza pierwszą dziesiątką tzw. organicznych wyników wyszukiwania, czyli po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych, notują wyłącznie sporadyczne odwiedziny użytkowników sieci. Zadaniem specjalisty SEO jest zatem dążenie do wyniesienia witryny na wysokie pozycje w rankingu wyszukiwarki Google. Skuteczne pozycjonowanie stron wymaga realizacji wielu szeroko zakrojonych procesów, do których potrzeba odpowiedniej wiedzy, doświadczenia, ale i nierzadko kreatywności.
Jako
osoba odpowiedzialna za proces pozycjonowania stron,
będziesz zobowiązany zarówno do optymalizowania warstwy
technicznej witryn, jak i zarządzania treścią oraz pozyskiwaniem
odnośników zewnętrznych,
czyli tzw. link building.
Będziesz musiał zatem zadbać o to, by witryna, którą
promujesz, była atrakcyjna zarówno dla użytkowników, jak i
robotów wyszukiwarki Google. A kiedy taka będzie?
Gdy postarasz się m.in. o:
- zgodność serwisu www ze
standardami SEO,
- publikację wysokiej jakości
treści i linkowanie zawartych w nich fraz (teksty najczęściej
dostarczają copywriterzy),
- pozyskanie olbrzymiej liczby odnośników na portalach
zewnętrznych.
Obowiązki polegają zatem na podejmowaniu aktywności na wielu
polach. Specyfiką tego zawodu jest stałe sprawdzanie osiągniętego
efektu (aktualnie zajmowane w wyszukiwarce miejsce) i wdrażanie
kroków, by je poprawić (jeśli jest niewystarczające) lub
utrzymać, jeżeli cel został zdobyty. Skuteczne
pozycjonowanie stron
w Google to zatem codzienna
analityka i monitorowanie konkurencji. Przede wszystkim wiedz, że
jest to praca ciągła, którą musisz stale kontynuować, aby
utrzymać uzyskany rezultat.
Żeby
móc samodzielnie zająć się skutecznym pozycjonowaniem
strony w Google, musisz nauczyć się m.in. kodu HTML i
programowania w innych językach, zasad SEO, analityki internetowej,
obsługi wielu aplikacji itp. Sama wiedza książkowa to zwykle za
mało. Wyłącznie doświadczenie pozwoli Ci ocenić efektywność
stosowanych technik i podpowie, jak je podmieniać zgodnie z
potrzebą. Dlatego zacznij swoją przygodę np. od stażu i ucz się
od specjalistów. Wybierz naszą renomowaną agencję, a zapewnimy Ci
dobry start do kariery w tej branży i świetne warunki zatrudnienia.
Źródła: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/
https://www.grupa-tense.pl/blog/10-najpopularniejszych-wyszukiwarek-w-polsce-i-na-swiecie-przeglad-na-2021-rok/
created with
Website Builder .